Dolar 32,3131

-3°
Menemen’de  hükümeti sildi

Menemen’de hükümeti sildi

29 Ekim Cumhuriyet kutlamasında AK Parti hükümetiyle karşı karşıya gelen CHP lideri Kılıçdaroğlu rövanşı Menemen’de aldı. Menemen Hükümet Meydanı’nın ismini Cumhuriyet Meydanı olarak değiştirmek isteyen belediyeye destek veren Kılıçdaroğlu’nun 'meydanın ismi Cumhuriyet Meydanı olsun diyenler alkışlasın' çağrısına binlerce Menemenli alkışlarla destek verdi.

• Ege Postası
  • 02.11.2012 - 17:36
HABER SERVİSİ- SERCAN AVCI- BURAK ÖZER- Kılıçdaroğlu'nun tören alanına gelişi sırasında ucunda Türk Bayrakları olan yüzlerce paraşüt gökyüzüne bırakılırken daha sonra gerçekleşen Zeybek gösterisi de büyük alkış aldı. Törende CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu ve Menemen Belediye Başkanı Tahir Şahin, Hükümet Meydanı'nın belediye tarafından isminin Cumhuriyet Meydanı olarak değiştirilmesini Menemenlilere sorarak adeta halk yoklaması yaptılar.

KÜRSÜDEN HALKA SORDU
Açılışı yapılan Cumhuriyet Meydanı'nda kalabalık bir topluluğa seslenen Kılıçdaroğlu, CHP'li belediye başkanlarının kentini ve vatandaşını düşündüğünün belirttikten sonra, " Bir kenti kent yapan meydanlardır. Gidin büyük kentlere her yerde meydan var. Meydanlar halkın enerjisini boşalttığı yerdir. Bayramlarını oralarda kutlarlar. Meydansız kent olamaz.Çağdaşlığın ölçülerindendir meydanlar. Buraya Hükümet Meyda'nı demişler. Başkan diyor ki 'artık baskıya zulme karşı bir gündeyiz. Eyyy Türkiye ayağa kalk ve zulme karşı diren' sonra ekliyor 'bu meydanın adını Cumhuiyet Meydanı koyacağız'diye... Demişler ki 'meclisten geçmedi nasıl adına Cumhuriyet dersiniz'. Cumhuriyet
Meydanı için burada oylama yapıyoruz.. Ben bir kez daha size soruyorum. Cumhuriyet Meydanı olsun diyenler alkışlasın" dedi ve bu sırada kalabalıktan coşkulu bir alkış geldi.

SİZİN BARiKATLARINIZ BİZE VIZ GELİR
29 Ekim Cumhuriyet Yürüyüşü'nde yaşananlara değinen Kılıçdaroğlu şöyle konuştu "Cumhuriyetimizi seviyoruz çünkü cumhuriyeti demokrasi ile taçlandırmak istiyoruz. Cumhuriyeti demokrasiyle, özgürlükle, kadın ve erkek eşitliğiyle, insan hakları ile yücelir büyür. Bizim yapmak istediğimizde bu...Cumhuriyet yasaklanamaz. 29 Ekim de ne yaptılar yasak getirdiler. Orası da bir meydan.... Ulus Meydanı...Hemen yanında TBMM var. Neymiş istihbarat almışlar. Kimden aldığınızı biz iyi biliyoruz. 34 vatandaşımızda siz o istihbaratlarla öldürdünüz.Sizin barikatlarınız bize vız gelir. Sanıyorlar ki baskı kurunca milletin sesini kesecekler. Efeler oynadı burada.Onlar Kuvayı Milliye'yi temsil ediyorlar. İlk kurşunun atıldığı yerdir İzmir.
Demokrasinin merkezidir İzmir. Kimse bize cumhuriyeti altın tepside vermedi. O ay yıldızlı bayrakta dedelerimizin kanı var. Her bayramda elimizde ve yüreğimizde o bayrağı taşıyacağız. Ondan asla vazgeçemeyiz"
KOCAOĞLU'NA DESTEK VERDİ
Konuşması son bölümünde Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nu yanına alan Kılıçdaroğlu, " Dünyanın hiçbir yerinde aynı gün bir belediye başkanı 52 denetçi tarafından denetlenmedi. Buradan söylüyorum 5 bin 222 tane denetçi göndermezsiniz namertsiniz. Onun hesap vereceği tek yer halktır. Hesap vermeyi de namusu ile yapar"
dedi.

ŞAHİN: ÇALIŞALIM CEHALETLE MÜCADELE EDELİM
Menemen Belediye Başkanı Tahir Şahin yaptığı konuşmada, göreve geldiği 1999 yılında bir çok olanaktan yoksun bir belediye olduğunu ancak bugün bir çok projeyi başarmış bir belediye olduklarını söyledi. Bugüne kadar yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi veren Başkan Şahin şöyle konuştu; "Göreve geldiğim de olanaksızlıklar fazlaydı. O
günlerden bugüne 130 kilometrekare kanalizasyon, cadde ve sokaklara 700 bin metrekare parke döşedik. Büyükşehir Belediyesi'nin katkıları ile 10 bin ton asfalt döktük. 18 adet yeni otobüs alarak hizmete sunduk. 11 yeni araç ile çöp sorununu çözdük. 7 adet taksi durağı yenilemesi yaptık. 10'ar bin metrekareden olmak üzere iki kapalı pazaryeri inşa ettik. Sinema salonu, konferans salonu açtık. Yürüyüş parkurunu ilçeye kazandırdık. Eğitimde bir çok fırsatlar sunduk. Her yıl bin gencimize kurs veriyoruz Asarlık'ta açtığımız binada...İbadet yerlerinin bakımını temizliğini yapıyoruz. Kapalı spor salonları ve suni çim sahalarını ilçeye kazandırdık.oyun gruplarını parklarımıza
koyduk.Önümüzdeki günlerde de yeni hizmet binamızın ihalesine çıkacağız. Tüm bu çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Sürdüreceğiz ki cehaletle mücadele edelim."

HALKA 'MEYDANIN İSMİNİN NE OLMASINI İSTİYORSUNUZ'' DİYE SORDU
Başkan Şahin meydanın mevcut ismi olan Hükümet Meydanı'nın Cumhuriyet Meydanı olarak değiştirilmesini kürsüden halk oylamasına sundu. Meydan'da bulunan binlerce kişi hep bir ağızdan 'Cumhuriyet Meydanı'
diye bağırdı. Şahin de yapılacak belediye meclis toplantısında halkın iradesi ile meydanın adının Cumhuriyet Meydanı olacağını söyledi. Başkan Şahin hizmete giren Cumhuriyet Meydanı'nda binlerce ilçelinin gece gündüz keyifli dakikalar yaşayacağını ve bir çok Milli Bayramı coşkulu bir şekilde meydanda kutlama imkanı bulacaklarını sözlerine ekledi. Şahin, konuşmasının sonunda Menemen'e verdiği desteklerden ötürü Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'na teşekkür etti.

KOCAOĞLU: YANIMIZDA DİMDİK DURUYORSUNUZ TEŞEKKÜR EDİYORUM
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu Menemen'de kısa bir konuşma yaptı. Kocaoğlu, " Hep birlikte parti örgütü ile birlik beraberlik ile çalışıyoruz. Daha iyisini yapmak için geceli gündüzlü çabalıyoruz. Sizlerde bu çabamızı görüyor her koşulda yanımızda dimdik duruyorsunuz teşekkür ediyorum" dedi

BÜYÜKŞEHİR DESTEK VERDİ
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun da desteğiyle yapılan meydan iki katlı... 8 bin metrekare kapalı alana sahip, 300 araçlık yeraltı otoparkının üst kısmını oluşturan yaklaşık 6 bin metrekare alanda ise meydan düzenlemesi yapıldı. 8 bin kişilik çok amaçlı kullanılacak bir meydan ve çevresinde antik dönem ile modern şehir yaşantısını güzel bir uyum içerisinde sergileyen yeşil alanlar da yaratıldı.

İŞTE SAAT SAAT PROGRAM

2 KASIM 2012 - CUMA
15.00   Karşıyaka Belediyesi Toplu Açılış Töreni
18.00   İzmir Ticaret Odası Meclis Toplantısına Katılım ve Yönetim Kurulu ile Yemek

3 KASIM 2012 - CUMARTESİ
14.30   Bornova Belediyesi Toplu Açılış Töreni
18.30 Gaziemir Belediyesi Yeni Hizmet Binası Temel Atma Töreni
20.40   İzmir’den Ankara’ya hareket
(NOT: İkinci programına EBSO ziyareti de dahil edildi)

Yorum Yazın

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.