Dolar 32,3374

-12°

Çar

-3°
İzmir olağanüstü toplandı: Umut hareketi başlıyor

Kahramanmaraş'ın Pazarcık ilçesinde meydana gelen 7,7 şiddetinde deprem sonrası İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanı Tunç Soyer deprem bölgesine yönelik yardım çalışmaları ile ilgili bilgilendirme toplantısı gerçekleştirdi. Soyer toplantıda yaptığı açıklamada 'Bir kira bir yuva' kampanyasının başlatıldığını duyurarak, ''Umut hareketimiz başlıyor'' dedi.

• Ege Postası
  • 06.02.2023 - 12:44
  • Güncelleme: 06.02.2023 - 21:32

BERİVAN KAYA/EGEPOSTASI- Kahramanmaraş'ın Pazarcık ilçesinde meydana gelen 7,7 şiddetinde deprem sonrası İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanı Tunç Soyer, İlçe Belediye Başkanları ve İzmir Ekonomik Kalkınma Koordinasyon Kurulu Üyeleri deprem bölgesine yönelik yardım çalışmaları ile ilgili bilgilendirme toplantısı gerçekleştirdi.

Soyer, "Barınma en büyük sorunlardan biri. Birkaç saat içinde onbinlerce battaniye, çadır ve uyku tulumunu uçakla deprem bölgesine gönderiyoruz. Diğer malzemelerin tedariği için hazırlıklarımız sürüyor." dedi.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, yardımların soğuk hava koşullarında hemen yetiştirilmesi için çağrıda da bulundu. 2 uçağın olduğunu aktaran Soyer, 2 saat içerisinde gelen yardımların deprem bölgesinde ulaştırılacağını belirtti.

TEK MERKEZDEN BÜTÜN YARDIMLAR SAĞLANCAK

Toplantı sonrası basın açıklaması gerçekleştiren Başkan Tunç Soyer, ''İzmir depreminin ne acılara mal olduğunu ve ne kadar büyük sıkıntılar yaşadığımızı hatırlıyoruz. Bugün maalesef Türkiye'de 10 şehrimizi etkisi altına alan büyük bir felaket ile karşı karşıyayız. Bu acıların bizde bıraktığı dersleri oraya taşınmak için büyük bir gayret içindeyiz. Bütün belediye başkanlarımız, Odalarımız, STK'larımız burada. Hep beraber tek merkezden bütün desteği en iyi şekilde oraya ulaştırma telaşı içindeyiz. Milletvekillerimiz de bizimle beraber. Bütün mesele ulaşacak yardımın koordinasyonunda bitiyor. İzmir depreminde bunu yaşamıştık. Farklı mecralardan ulaşacak yardımlar zayi olabilir. Kaynak israfını engellemek ve doğru zamanda ulaşmasını sağlamak için tek merkezden bütün yardımları sağlamaya karar verdik. AFAD üzerinden ve STK'lar üzerinden yürüteceğimiz çalışmaları koordinasyon içinde sürdürmeye kararlıyız. Çok sayıda  öneri vardı. Hızla umut hareketimiz başlıyor. Battaniye, ısıtıcı, bot, mont, temizlik malzemesi vb çok acil ulaştırılması gereken malzemelerden başlıyoruz. Bunlardan vatandaşlarımızın satın almasını ve bizim bir misli arttırarak deprem bölgesine ulaştırılmasını sağlayacağız'' dedi.

'Bir kira bir yuva' kampanyası tekrardan başlıyor

İzmir depremi sonrası hayata geçirilen 'Bir kira bir yuva' kampanyasının tekrardan başlatıldığını duyuran Başkan Soyer, ''Mobil yemek aracımızı yola çıkardık. Mobil hastanemiz yola çıktı. Sosyolog ve psikologlardan oluşan  destek ekiplerimiz yarın yola çıkıyor.  İzmirliler acılarının tazeliği ile el ele verecek bu kampanyayı  büyütecek.  O dönemde yaptığımız 'bir  kira bir yuva' kampanyasını başlatıyor olacağız. Bugünden itibaren açıkta kalan vatandaşlarımızı bir yuva ile buluşturmak için yarından itibaren kampanyamızı tekrar başlatıyoruz. İzmirli hemşehrilerimizden bir öneri daha geldi. Dışarıda kalan vatandaşlara evlerini ve yazlıklarını açmak istiyorlar. Oradan vatandaşları burada misafir etmek için hazırız. Vakit kaybetmeyelim, yapacak işimiz çok'' ifadelerine yer verdi.

SOYER: YASAL SEBEPLERDEN DOLAYI...

Soyer, "Gece çok soğuk olacak. Çok acil battaniye, mont, soba ve uyku tulumu ulaştırmamız gerekiyor. Adana’ya gitmek üzere yardım uçağı kaldırıyoruz. Tüm kurumlar ve vatandaşlarımızdan deprem bölgesine ulaştırmak istenilen acil yardım malzemelerini saat 17.30’a kadar Fuar İzmir’e ulaştırmasını bekliyoruz. Elimizde olmayan yasal sebeplerden dolayı nakit bağışı kabul edemiyoruz. http://umuthareketi.izmir.bel.tr üzerinden dilediğiniz miktarda alım yapıp bağışta bulabilirsiniz. Buradan bir uyku tulumu için 600, bir battaniye için 200 tl bağış yapabileceğinizi hatırlatırım. Kullanılmamış acil eşya yardımlarınızı ise Kültürpark - Alsancak, Celal Atik Spor Salonu’na veya Gaziemir Fuar İzmir'e ulaştırabilirsiniz." dedi.

Yorum Yazın

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.