Dolar 32,4375

-12°

Çar

-3°
Meraklısına hem tatil hem de gurmelik keyfi: Komşu'ya şarap turu!

İzmir’in Çeşme ilçesine 7.5 mil (14.5 Km) uzaklıktaki Sakız Adası’nda üretim yapan Ariosios, şarap meraklılarını bekliyor. Meraklısına hem tatil hem de gurmelik keyfi

• Ege Postası
  • 26.06.2015 - 11:56
İZMİR - Ada’nın Kuzeybatısı’nda, şehir merkezine 59 Km uzaklıkta bulunan Egrigoru yerleşim bölgesine ulaştığınızda ise sizi inanılmaz bir manzara karşılıyor. Ege denizini yukarıdan gören bir alanda olan üretim ve tadım merkezinde aileniz ile birlikte hem tatil hem de gurme turlarına katılıp, farklı şarapların keyfini çıkarabilirsiniz.

Sakız Adası’nın Kuzeybatısı’nda Limnia’da bulunan şirkete ait Zorbas Otel’de konaklayıp, bir yandan denizin keyfini çıkarırken diğer yandan bölgenin tarihi mekanlarını ziyaret edebilirsiniz.
Eğer bölgeye gelirseniz Agio Galas’ta bulunan Kilise ve mağarayı mutlaka görmenizi öneriyorum.

Şirketin Halkla İlişkiler sorumlusu Anna Lagou, Ariousios’un Sakız Adası’nın en önemli şarap markası olduğuna dikkat çekerek, “ Firmamız, Sakız Adası’nın eski üzüm bağlarını bularak buraları tekrar  canlandırdı ve şarap üretimine başladı. Yılda 60 bin adet ürettiğimiz bu ürünler Kırmızı Sek, Beyaz Sek ve Kırmızı Dömisek (Yarı Tatlı) şarapları olarak tüketime sunuluyor” dedi.

Sakız Adası’nda şarap tarihinin Antik çağlara kadar uzandığını da söyleyen Lagou, “ Sakız Adası’nın Kuzey bölgesinde antik çağlarda şaraplık üzüm üretimi günümüzde de devam ediyor. Eğer Volissos beldesine gelirseniz Şarap müzesinde bölgenin geçmişteki şarap üretimlerini detaylı bir şekilde öğrenebilirsiniz. Sakız Adası’nın Kuzey bölgesi şaraplık üzüm üretimi için en ideal bölge. Antik çağlarda kullanılan Sakız sikkelerinde şarapçılığın ne kadar önemli olduğunu daha iyi anlayabilirsiniz. Şu anda ürettiğimiz ürünlerde yüzde 13 oranında alkol bulunuyor. Bunun nedeni de şaraplarımızın alkol derecesi ile değil lezzeti ile ön plana çıkarmak istememiz. Sahip olduğumuz 100 dönüm bağda üzüm hasadı ise güneş doğmadan yapılarak üretim merkezine sevk ediliyor. Şu anda ürettiğimiz şarapların yüzde 40’ından fazlasını Amerika’ya gönderiyoruz. Diğerlerini de İngiltere ve Avustralya gönderdik. Romanya ve Almanya’ya da ihraç etmeye başladık. Bunun yanı sıra Free-Shop’larda Türk tüketicilerin en çok tercih ettiği şarap markası olduk. Şu anda Avrupa’dan gelen turistler için özel tadım etkinlikleri düzenliyoruz. Ada’ya gelen turistler özel olarak sunumlar gerçekleştiriyoruz. Ariusia Hora adlı salonumuzda tat ve şarap testi için gelen ziyaretçilerimize görsel olarak şarabın tarihçesini izletiyoruz. Misafirlerimize  bir kadeh şarap ile bir kahve veya bir tatlı eşliğinde sıcak bir ortamda Sakız Adası’nın muhteşem manzarasını sunuyoruz. Arzu eden ziyaretçilerimiz imalathanemizdeki meşe ağaçlarından yapılmış fıçıların bulunduğu mahzene inebiliyor, yöresel aletlerden oluşan sergimizi gezebiliyorlar.
Şimdi Türk turistleri bu özel etkinliklere davet ediyoruz. Gelmek isteyenler şirketimize ait Zorbas Otel’de konaklayabilir, fabrikamızı gezip, özel tadım etkinliklerine katılabilirler. Bizlere ulaşmak için sosyal medya veya www.ariousios.gr adresini kullanabilirler” diye konuştu.

Ariousios sayesinde terk edilmiş üzüm bağları yeniden canlandığına da vurgu yapan Anna Lagou, şarapseverleri beklediklerini ifade etti.

Lagou, sözlerini şöyle tamamladı:
 “Günümüzde Sakız Adası’nda modern metotlarla Sakız Adası’na özgü kırmızı üzüm çeşidi olan Krasero’dan üretilen şaraplar yoğun talep görmekte. Ayrıca kırmızı üzüm çeşitlerinden Ayannitis üzümü ile beyaz üzüm çeşitlerinden Egeopelagitiko, Asirtiko ve Athiri üzüm türleri yetiştirilmekte ve bu üzüm çeşitleri Sakız Adası tarafından koruma altında bulunmakta.
Bu üzümlerin özellikleri yöresel bölge iklimi, modern üretim tarzı, şarap yapım tekniği ve özellikle çok eskilere dayanan şarap üretim tarzına gösterilen saygı mükemmel sonuçlar ortaya çıkarıyor.
Koruma altında bulunan üzümlerden üretilen şaraplar Sakız Adası’nda ve Yunanistan’da oldukça popüler. Sakız Adası’nın Kuzeybatısı’nda Amani dağının yamaçlarında yetiştirilen üzümlerden yapılan şaraplar, kalitesi ile sektörde farklılık yaratmaya devam ediyor. ( Denizhan GÜZEL)

Yorum Yazın

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.