Dolar 32,5004

-12°

Çar

-3°
Konak’ta önemli karar: O bölgelere ticaret ve turizm plan notu getirildi

Konak Belediyesi Temmuz ayı Olağan Meclis Toplantısı birinci bileşimi Konak Belediye Başkanı Abdül Batur idaresinde gerçekleştirildi. Toplantıda alınan karar doğrultusunda Alsancak Liman Arkası ve Salhane Bölgesi, hazırlanan 1/100 ölçekli plan notu doğrultusunda Turizm + Ticaret + Kültür kullanımına uygun hale getirildi.

• Ege Postası
  • 01.07.2021 - 18:52

TENZİLE AŞÇI/EGEPOSTASI- Konak Belediyesi Temmuz ayı Olağan Meclis Toplantısı birinci bileşimi Konak Belediye Başkanı Abdül Batur idaresinde gerçekleştirildi.

Oturum başlangıcında yapılan çalışmalara ilişkin bilgi veren Başkan Batur, yarından itibaren “askıda kurban” uygulamasının başlatılacağını belirtti ve “Bu hafta projeleri yerinde görme çalışmalarımızı meclis üyesi ve ilçe başkanı arkadaşlarımızla gerçekleştirdik. Umarım arkadaşlarımız memnun olmuştur. Projeleri yerinde görmek umuyorum ki daha iyi noktaya getirmiştir. Belediyemiz, özellikle esnaf arkadaşlarımızın ve vatandaşlarımızın işlerini kolaylaştırma noktasında bilgi çağındaki anlayışa uygun olarak bazı hizmetleri daha çağımıza uygun hale getirmeye çalışıyor. Bunların başında e-ruhsatla ilgili çalışmalarımızı bitirdik. Kendi bilgi işlem müdürlüğümüz tarafından yapılan bir çalışma ve 15 gün önce uygulamaya da başladık. Bununla ilgili ilgili kurumlara bu konuda bilgilerimiz sunduk. Önümüz kurban bayramı. Bununla ilgili geçtiğimiz yıl askıda kurban çalışmamız vardı. Bu yıl da böyle bir çalışmayı yarından itibaren başlatıyoruz. İlgili web sayfalarımızdan yapılacak çalışmalar takip edilebilir” dedi.

Başkan Batur’un ardından söz alan CHP Grup Başkanvekili Mahmut Esat Arslan, meclis üyeleriyle birlikte yapılan proje gezisine ilişkin değerlendirme ve sunum yaptı.

ÇINARTEPE İÇİN ENGELSİZ YAŞAM KÖYÜ ÖNERİSİ

Arslan’ın ardından söz alan AK Partili Meclis üyesi Hakan Yıldız, Engelsiz Yaşam Köyü için bir öneride bulundu ve “Biz de Cumhur İttifakı olarak sizin davetinize katıldık. Gezide gösterdiğiniz samimi tavır için teşekkür ediyorum. Bizim muhalefet anlayışımız her şeyi toptan reddetmek demek olmadığını söyledik. Geziyi de o samimiyetle tamamladık. Orada 2 tane bitmiş projeyi gezdik. Gültepe Spor Kompleksi ve Toros Pazaryeri tamamlanmış ve önceki belediye başkanı döneminde başlanıp sizin döneminizde tamamlanmış bu projelerin, bölgeye cidden katkı yapan iki proje olduğunu düşünüyorum. Biz orada neyi gördük? Tarihi yerlerin restorasyonlarını gördük. Bunların büyük bir bölümünde İZKA ve Valilikle işbirliğinin vücut bulmuş halini gördük. Her seferinde meclislerde teşekkürü esirgemeyen bir başkansınız. Bu anlamda hakkınız teslim etmemiz gerekiyor. Sadece belediyemizin sosyal medya hesaplarını kullanan arkadaşlarımızın da sizinle aynı hassasiyeti taşımasını arzu ederiz. Çünkü gezimizden sonra yaptıkları paylaşımda kendi imkanlarımızla tıkır tıkır devam ediyoruz diyorlar ama bu çalışmaların yüzde 80’i Valilik ile yapılan fonun katkısıyla yapıldığı gerçeği. Engelsiz Yaşam Köyü her şeyden önce bu topludaki yaşam hakkını fiziki koşullar nedeniyle kullanamayanlar için çok kıymetli. Önerimiz de şu: Devlet Demir Yollarından aldığımız hangarların belediye imkanlarıyla iyileştirildiğini görmekten de mutluyuz. Çınartepe’de ciddi bir rekreasyon alanımız var. Yaklaşık 50 dönüm üzerinde. Biz istiyoruz ki Engelsiz Yaşam Köyü’nün farklı bir versiyonu burada yer alsın. Bu anlamda gerek federasyon gerek Kızılay gerekse nasıl destek sağlanacaksa… Bu, o bölge için kıymetli ve değerli. Sonuç itibariyle Çınartepe’de de daha geniş bir alanda ikinci bir merkezin inşa edilmesini çok arzu eder ve grup olarak üzerimize düşen sorumluluğu yerine getireceğimizi belirtmek isterim. Konak’ın çok daha ciddi problemleri olduğunu hepimiz biliyoruz. Ümit ederim ki önümüzdeki 3 yıl içerisinde Gültepe Planlarının bitmiş halini de gezeriz. Aynı şekilde Beştepeler planlarının tamlamadığını ve oralardaki insanların da sosyal donatıya uygun bir yaşama kavuştuğunu görmeyi istiyoruz. Biz grubumuz adına bize düşen her noktada samimiyetle birlikteliğimizi samimiyetle sürdüreceğiz. Çünkü Konak göç veriyor. Bizim Konak’a sahip çıkmak gibi bir mecburiyetimiz var” diye konuştu.

“BİRLİKTE KONAK ANLAYIŞINI SERİLİYORUZ”

Yıldız’ın önerisi hakkında konuşan Başkan Batur ise projeye olumlu bir bakış açısı sergiledi ve “Engelsiz Yaşam Köyü’nün ikinci merkezinin yapılması fikrini biz de ilk kez duyduk. Bununla ilgili bir çalışma yapalım. Sizlerin de ifade ettiği gibi yapılan çalışmalarda devletin katkısı konusunda her zaman teşekkürü ön planda tutuyoruz. Çünkü birlikte Konak anlayışını seriliyoruz. Meclisten çıkan kararları uygulayabilen bir belediyeyiz. Yine de öncelikle ben geçmiş dönemde görev yapan Sema Bektaş başkanıma teşekkür ederim. Bunun yanında İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanımız Tunç Soyer’e teşekkür etmek de boynumuzun borcu. Kendisi her konuda hep yanımızda, her türlü noktada kendisinin desteğini görüyoruz. Bakanlıklarımıza teşekkür ediyoruz. Ayrıca İzmir Valimiz Sayın Köşger’e de teşekkürlerimi sunuyorum. Projelerimizin daha iyi bir noktaya gelmesi için elimizden geleni yapmaya hazırız” dedi.

İSMET KAPTAN MAHALLESİ’NDE KAT YÜKSEKLİKLERİNE SINIRLAMA

Oturumda, kentsel dönüşüm çalışmaları kapsamında ilçe sınırları içerisinde yer alan İsmet Kaplan Mahallesi’nde1028 ada, 13 parsel ile 1138 ada, 19 parselde bulunan binaların daha önce “serbest” olarak belirlenen bina yüksekliklerinin sınırlandırılması hususu görüşüldü.

İmar- Kentsel Dönüşüm Komisyonu’ndan oy birliği ile gelen önerge, meclis üyelerinin oy birliği ile kabul edildi.

İlgili önerge, gündemde şu ifadelerle yer aldı; “Yürürlükteki 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planında bina yükseklikleri “Serbest” olarak belirlenmiş olan İsmet Kaptan Mahallesi, 1028 ada, 13 parsel ile 1138 ada, 19 parselin 7221 sayılı Kanun ile 3194 sayılı İmar Kanununun 8.Maddesine eklenen hüküm doğrultusunda bina yüksekliklerinin belirlenmesine ilişkin 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği önerilerinin oybirliği ile uygun bulunduğuna ilişkin İmar- Kentsel Dönüşüm Komisyonu raporu”

2 BÖLGEYE YENİ PLAN NOTU

Oturumda yarıca, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Mart ayı oturumunda karara bağlanan Yeni Kent Merkezi Nazım İmar Planı 'Turizm + Ticaret + Kültür' Plan Notu Değişikliği doğrultusunda Konak  sınırları içerisinde yer alan iki bölgenin plan notunun değiştirilmesi önergesi de görüşüldü.

Bu kapsamda, ticari ve turizm faaliyetleriyle ön plana çıkan Alsancak Liman Arkası ve Salhane bölgeleri için 1/1000 ölçekli planlar hazırlandı ve iki bölgenin plan notu Turizm + Ticaret + Kültür kullanımı tarifine uygun hale getirildi.

İZMİR KARİKATÜR MÜZESİ YENİ YERİNDE

Meclis toplantısının bitiminde, Konak Belediyesi Necdet Alpar Mask Müzesi’nin, Tarihi Kentler Birliği’nin düzenlediği Müze Özendirme Yarışması’nda “Koleksiyon ve Arşiv Müzeleri” dalında kazandığı ödül de meclise getirildi. Ödülü alan Başkan Batur, Konak Belediyesi Müzeleri ile ilgili yapılandırma çalışması başlattıklarını ifade etti. İzmir Karikatür Müzesi’nin ise eylül ayında Alsancak Türkan Saylan Kültür Merkezi binasında faaliyete yeniden başlayacağını müjdeledi.

Yorum Yazın

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.