Dolar 32,5004

Çar

-3°
Güzelbahçe’de Z Kuşağı Ormanı dikimi yapıldı

Güzelbahçe Belediyesi’nin başlatmış olduğu ağaçlandırma kampanyasının son ayağı olan ‘Z Kuşağı Ormanı’nın dikimi yapıldı.

• Ege Postası
  • 30.03.2021 - 13:09

Güzelbahçe Belediyesi’nin ağaç dikim seferberliği kapsamında devam ettirdiği ve ilçenin çeşitli yerlerin de ağaç dikim kampanyasını sürdürdüğü son dikim yapıldı.

‘Ölümsüz bir bitki zeytin ağacı’

Ağaç dikim kampanyasında konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Z kuşağına zeytin yakışır söylem ile yola çıkan ve bu anlamlı projeyi gerçekleştiren Mustafa Başkanımıza teşekkür ediyorum. Bugün yaklaşık 350 fidanı toprakla buluşturuyoruz. Ölümsüz bir bitki olan zeytin ağacının karşısında ne kadar güçsüz ne kadar aciz olduğumuzu görüyoruz. Bu bölge tehdit altında sadece bu bölge değil bütün kentimiz ve Anadolu’muz tehdit altında çünkü öylesine büyük bir hızla tahriple yok ediyoruz ki bu nedenle bugün burada gerçekleştirilen bu proje ayrı bir önem taşıyor. Bu tür projelerle kendimize teselli buluyoruz. Olivera euro projesi bu mantıkla kurduğumuz bir proje. Kenti insanlarıyla doğayı buluşturmak için gerçekleştirmeyi planladığımız bir girişim. Bugün attığımız adımda Olivera euro ya büyük bir katkı sağlayacak. Gençlerimiz de yaş aldıkça bu ağaçların büyüdüğünü görecek. Zeytinlerinden faydalanacak. Güzelbahçe İzmir ve Türkiye’nin birçok yerinde daha çok ağaç dikeceğimiz ve ağaçlarına gözümüz gibi bakacağımız bir iklimi hep beraber yaratırız. Bu vesileyle Başkanımız ve ekibine teşekkür ediyorum” dedi.

‘Gelecek Z kuşağıyla yükselecek’

Gelecek kuşaklarla birlikte en anlamlı işi yaptıkları söylen Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa İnce, “Ağaç dikim kampanyamızı mart ayına kadar süreceğini belertmiştik. Son dikimimizi de Güzelbahçe’mizde 18 yaşını doldurmuş ‘Z’ kuşağı için oluşturduk. Bugün bu sözümüzü yerine getirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Gençlerimiz adına oluşturduğumuz bu zeytinlik artık onların, üzerinde diktikleri ağaçların üzerinde isimleri var. Bunu yapmamızdaki amaç, kendi emekleriyle dikmiş oldukları ağaca sahip çıkmaları, ‘benim ismimle bir ağaç bura da var’ demesi. Yıl da bir iki seferde olsa gelip kendi ağacının altını çapalasın, ağacına baksın. Bulunduğumuz alan İzmir Büyükşehir Belediyemizin’de projeleri arasında olan Olivera euro bisiklet yolu ve Z kuşağı ormanı projesinin kesiştiği noktadayız. O yüzen Tunç Başkanımızın da katılımıyla önemli bir projeyi gerçekleştiriyoruz. Neden zeytin?  Kutsal bir bitki, özelliklerini ve yararlarını saymakla bitmez. Nesillerden nesillere devreder. Yaşlanınca budadığınızda genç bir fidan olarak yaşamına devam eder. Her bir parçası kıymetlidir. Z kuşağımızın Güzelbahçe’deki temsilcileri, bu nedenlerden dolayı zeytin fidanını tercih ettik. Bu bölgeyi korumak için zeytini tercih ettik. Tüm gençlerimiz adına birer fidan dikim yaptık. Her ağacın üstünde o gencimizin ismi yer almakta. Bu proje gerçekleşirken önemli gelişmeler oldu. Bu zeytinliği oluştururken Z Kuşağı gençlerimizden Aslıhan Suluçay’ı bu süreçte kaybettik. Şu an aramızda annesi var. Kendisine Allahtan rahmet diliyoruz. Onunun adını taşıyan bir fidan dikim yaptık.  Biz hem ağaç dikiyoruz, hem de mevcut ağaçları koruyoruz. Böyle belediyecilik yapıyoruz. Böyle bir belediyeciliğiydi siz Z kuşağına armağan ediyoruz. Şimdiden hayırlı olsun” diye konuştu.

Programın ardından İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer ve Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa İnce zeytin ağacına isimliği birlikte taktı.

BİSİM Güzelbahçe’de

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kent genelinde bisiklet farkındalığını ve kullanımını artırmayı hedeflediği BİSİM’i Güzelbahçe’ye de kurdu.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Güzelbahçe Sahil şeridi üzerinde üç adet BİSİM istasyonun açılışı yaptı. Açılışa İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Güzelbahçe belediye Başkanı Mustafa İnce,  Siyasi Parti Başkan ve yöneticileri, Büyükşehir bürokratları, Meclis üyeleri, bisiklet tutkunları ve vatandaşlar katıldı.

‘Sürdürülebilir bir kent hedefimiz var’

Bisim açılışında konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Bugün Büyükşehir belediyemizin akıllı bisiklet kiralama sistemi BİSİM’in üç yeni istasyonun aşılışında olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Limanreis Mahallesi Uğur Mumcu Anıtı, Güzelbahçe limanı ve Ahmet Piriştina Rekreasyon alanı isimleriyle adlandırılan bu istasyonlarımız, İzmir genelinde BİSİM’in sayısını 55’e çıkartmıştır. Bu istasyonlarımızda vatandaşlarımız akıllı telefonlarıyla BİSİM mobil aplikasyonlarıyla kare kodla bisiklet kiralayabilecek. İlk defa bu yeni istasyonlarda kullanacağımız bu sistemi kısa süre içerisinde İzmir’in tüm BİSİM istasyonlarında uygulayacağız. Büyükşehir belediyesi sürdürülebilir kent olma hedefi doğrultusunda her alanda olduğu gibi ulaşımda da bütüncül ve kapsamlı bir politika yürütüyor. Bu doğrultuda toplu ulaşım yaya ve bisiklet alt yapısını geliştirmek için önemli projeler sürdürüyoruz. Örneğin aldığımız 360 otobüsü tamamı bisiklet taşıma aparatına sahip. İzmir genelinde bisiklet alt yapısının geliştirilmesi kırsal bisiklet rotalarının artırılması, şehrimizde bisiklet kültürünün artırılması için tek tek adımları atıyoruz. Güzelbahçe’mize BİSİM hayırlı olsun” dedi.

‘Güzelbahçe BİSİM’e kavuştu’

İzmir’in bisiklet viyonunu ön plana çıkararak Bİsim noktalarını İzmir’in birçok yerinde yaygınlaştıran Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’e teşekkür eden Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa İnce, “Maltepe, Yalı ve Siteler olmak üzere 3 mahallemizi kapsayan 7 km uzunluğundaki sahile çok yakışacak. Kıyı planındaki ÇED raporunun onaylanmasıyla Büyükşehir’imizle birlikte yeni kıyı projesi tamamlandığında, bisiklet yolları ve plajlarıyla sahilimiz çok güzel olacak. Uzun süredir bisikleti sahilimize getirmek istiyorduk, bunu Tunç Başkanımızla gerçekleştirmek nasip oldu. Tüm bisiklet tutkunlarını Bisimi’i kullanmaya davet ediyorum” dedi.

Konuşmaların ardından Başkanlar ve beraberindeki heyet sahilde kısa bir sahil turu attı.

Yorum Yazın

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.