Dolar 32,3817

Çar

-3°
Başkan Soyer: Kabuğumuzu kırıp dünyaya yaklaşıyoruz

İzmir Vakfı’nın İzmir büyükşehir Belediyesi desteğiyle şehrin turizm potansiyelini artırmak ve İzmir’den dünyaya yapılan uçuşları tanıtmak amacıyla hayata geçirdiği “Direct İzmir” projesinin protokolü düzenlenene lansmanla imzalandı. Lansmanda konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, direkt uçuşların İzmir’in dünya kenti olmas misyonunda ilerlemesine katkı sağlayacağını belirtti ve “Direkt İzmir bizim için İzmir’in kabuğunun kırılıp dünyayla buluşmasına bir adım daha yaklaşmaktır. İzmir’i İzmir yapan en önemli zenginliği, dünyayla ne kadar buluştuğuna bağlıdır” dedi.

• Ege Postası
  • 11.01.2022 - 13:57

TENZİLE AŞÇI/EGEPOSTASI- İzmir Vakfı’nın İzmir büyükşehir Belediyesi desteğiyle şehrin turizm potansiyelini artırmak ve İzmir’den dünyaya yapılan uçuşları tanıtmak amacıyla hayata geçirdiği “Direct İzmir” projesinin lansmanı gerçekleştirildi.

Lansmanda, İzmir’den dünyanın farklı destinasyonlarına direkt uçuşların yer aldığı directizmir.com sitesinin tanıtımı yapılırken projenin bileşenleri arasında İzmir’in turizm noktasında bir adım daha ilerlemesini sağlayacak işbirliği protokolü imzalandı.

Lansmana İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in yanı sıra, İzmir Büyükşehir Belediye Başkan Yardımcısı Mustafa Özuslu, Gaziemir Belediye Başkanı Halil Arda, Buca Belediye Başkanı Erhan Kılıç, Çiğli Belediye Başkanı Utku Gümrükçü, Dikili Belediye Başkanı Adil Kırgöz,

Türk Hava Yolları İzmir Satış Müdürü Ömer Uzun, Corendon Ticaret Direktörü Mine Aslan,  SunExpress Ticaret Direktörü Peter Glade, Pegasus Satış ve Network Planlama Direktörü Emre Pekesen katıldı.

“İZMİR ASLA MAHÇUP ETMEZ"

Konuşmasına, İzmir’in uluslararası bileşenlerin gözündeki değerin ve İzmir’e duyulan güvenin İzmir’in kabuğunu kırmasında önemli bir role sahip olduğunu belirterek başlayan Başkan Soyer, “Çok heyecanlıyım. Direkt İzmir bizim için İzmir’in kabuğunun kırılıp dünyayla buluşmasına bir adım daha yaklaşmaktır. İzmir’i İzmir yapan en önemli zenginliği, dünyayla ne kadar buluştuğuna bağlıdır. İzmir kabuğunu kıramıyorsa dünya kenti olma misyonundan uzaklaşıyor İzmir kabuğunu ne kadar kırıp dünyayla buluşursa o kadar dünya kenti olduğu özelliklerini zenginleştiriyor. Bu buluşmanın bizim için en değerli anal mı bu. En büyük şansımız da bu buluşmayı mümkün kılan temsilci arkadaşlarımızı. Onların İzmir’e güveni onların en büyük şansımız. İçleri şundan yana rahat olsun. İzmir asla bu güveni boşa çıkarmaz İzmir asla mahcup etmez” dedi.

“2022 İÇİNDE 29 SEFERİ GERÇEKLEŞTİRMEYİ PLANLIYORUZ”

İzmir’in turizm kenti misyonunu geliştirmek adına atılan adımlar hakkında bilgi veren Başkan Soyer, “Biz, bütün insanlığın adeta macerasının kesintiye uğradığı pandemi boyunca boş durmadık. İzmir’in dünya kenti olması için birçok çalışma yaptık. 2021 başında İzmir Turizm stratejisini yayınladık, onun içinde yazanları tek tek yerine getirmeye çalışıyoruz. Öncelikle dijital turizm altyapısı hazırladık. Turuncu Çember Hijyen Sertifikasını uygulamaya başladık. Çünkü andemide en önemli şeylerden biri hijyen ve güven duygusuydu. Biz bunu hayata geçirdik. Konak Meydanı’nda tur otobüsleri için yolcu indirme noktaları oluşturduk ve 3 noktada turist bilgilendirme noktaları açtık. Dünyanın İzmir mirası programını başlattık. UNESCO Dünya mirası listesinde iki noktamız vardı. Biz bunu altıya çıkarmak için çalışma başlattık. İzmir yeniden önemli bir kruvaziyer noktası haline getirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Yıllar sonra ilk kruz gemisi Mart ayında İzmir’e gelecek. Ve 2022 içinde 29 seferi gerçekleştirmeyi planlıyoruz” diye konuştu.

“İZMİR TURİZMİNİ PANDEMİYE RAĞMEN BÜYÜTECEĞİZ”

Directİzmir projesi hakkında da bilgi veren Başkan Soyer, projenin İzmir’in dünya kenti olması yolunda öneminde de değindi ve şunları söyledi; “İzmir’e hava yoluyla direk uçuş alternatiflerini gerçekleştiriyoruz. Bu, İzmir’e direk ulaşım olanaklarını 3 adımda gerçekleştirecek. İlki satışta olan ancak yeterli yolcu sayısına ulaşamayan uçuşların, uçuşlarına devam etmesini sağlamak ve kesintisiz devam etmesine destek olmak. İkincisi, sadece yaz mevsiminde olan direkt uçuşları yıl geneline yaymak. Üçüncü adım ise İzmir’den direk uçuş yapılan yeni destinasyonlar açmak. Bu şekilde İzmir’in doğal mirasıyla buluşulmasının önünü açıyoruz. Ayrıca İzmirlilerin de dünyayla buluşmasının önün açıyoruz. İzmir hava limanını yeni bir cazibe merkezi haline getirecek bu çalışma sadece İzmir değil Ege Bölgesi ve Türkiye’nin turizmine fayda sağlayacak. Şu anda 49 noktaya gerçekleştirilen direk uçuşlara 5 uçuş daha eklenecek. Bugün imzaladığımız protokol sefer sayısı ve destinasyon sayısını artırmak için önemli bir adım. Aslında moral ve motivasyon içeriyor. Direcktizmir.com adıyla İzmir’den direkt uçuşların olduğu bütün uçuşları içeren bir site kurduk. Yeni destinasyona uçmanın ve bu destinasyonu yaratmanın ne kadar güç olduğunu tahmin edebiliyoruz. Biz bu noktada İzmir olarak yanınızda olacağız. İzmir’in refahını büyütmek için çalışan tüm kurumlara sahip çıkmak boynumuzun borcu. Bugün İzmir turizmini tüm paydaşlarımızla birlikte bir adım daha ileri taşımanın gururunu yaşıyorum. İnanıyorum ki İzmir turizmini pandemiye rağmen büyüteceğiz. Çünkü İzmir’in bir ruhu var ve zenginliğimiz de buradan geçiyor.”

“AMACIMIZ İZMİR’İN HAK ETTİĞİ YERDE BİR TATİL MARKASI OLMASIDIR”

Corendon Ticaret Direktörü Mine Aslan oluşturulan web sitesinin İzmir’in uluslararası bu platformda tanınırlığını artıracağını ve İzmir’in hak ettiği yeri bulmasına katkı sağlayacağını ifade etti ve “Bu işe web sitesi olarak bakarsanız basit görünüyor ama biz pandemide bu siteyi yeniden tasarlama sürecine girdik ve göründüğünden çok zor. Burada, biraz turizmin İzmir için öneminden önce İzmir’in turizm için öneminden bahsetmek daha doğru. Çünkü İzmir turizm için başlı başına bir değer. Biz destek veriyoruz ve desteklenmeyi bekliyoruz. İzmir zaten bilinen bir marka yurtdışı pazarında. Bu nedenle 2011 yılında başladığımız direkt uçuşlarımıza aralıksız devam ettik. Tanıtılacak web sitesine gelirsek... İzmir’in bağlantılı olduğu uçuşları tanıtmak için çok doğru bir platform. Çünkü İzmir’in bilinirliği açısından bir platform daha oluştu. Gerçekten güzel bir vizyon çalışması. İzmir sadece turistik bir destinasyon değil. Tarihi, doğal ve kültürel güzellikleriyle çevre iller de dikkatini çekiyor. Bu nedenle biz bunu da düşünerek seyahat destinasyonlarını hazırladık. Amacımız İzmir’in hak ettiği yerde bir tatil markası olmasıdır” dedi.

“DİREKT UÇUŞLARA ULAŞILABİLMESİ ÇOK ÖNEMLİ”

Pegasus Satış ve Network Planlama Direktörü Emre Pekesen, ise sirectizmir.com ile uçuşlarda yaşanabilecek olan sorunların giderilmesinde önemli olduğunu belirtti ve “Biz İzmir’in tarihi ve kültürel önemini biliyoruz ve buna göre çalışıyoruz. İzmir’den gerçekleştirdiğimiz direk uçuşların directizmir.com üzerinden duyurulması bizim için çok önemli. Çünkü bazen sorunlarla karşılaşılabiliyor. Bu nedenle direkt uçuşlara bu siteden ulaşılabilmesi çok önemli. Biz yakın gelecekte İzmir’den gerçekleştireceğimiz direkt uçuşların artması için çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.

“İZMİR’İ DÜNYAYA VE DÜNYAYI İZMİR’E GETİRMELİYİZ”

SunExpress Ticaret Direktörü Peter Glade, “İzmir benim favori şehrim çünkü İzmir’in bir ruhu var. İzmir çok açık fikirli insanların dünyası. Pozitif düşünmek ve başarıya odaklanmak zorundayız. İzmir’den 37 destinasyondan 17 ülkeye uçuyoruz. İzmir’i dünyaya ve dünyayı İzmir’e getirmeliyiz. Bundan pandemi nedeniyle vazgeçmedik, vazgeçmeyeceğiz de. Biz İzmir’in yerel ekonomisine katkıda bulunmaktan gurur duyuyoruz. Bunu sağmak bizim borcumuz çünkü biz biriz” diye konuştu.

Yorum Yazın

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.