Dolar 32,5717

Çar

-3°
Başkan Oran’dan ‘Alaçatı Port’ yanıtı: Keşke bana sorsalardı

Çeşme Belediye Başkanı Ekrem Oran, Çeşme Projesi kapsamına yapılan ‘Alaçatı Port’ projesine ilişkin yapılan eleştirilere yanıt verdi Odalar tarafından ortaya atılan iddiaların gerçeği yansıtmadığını ifade eden Başkan Oran, “‘Hukuksuz ruhsatlar veriliyor’ dendi. Keşke gelip bana sorsalardı. Çünkü sorsalardı tasdikli imar planlarında verilen ruhsatları hukuka uygun olduğunu anlatırdım. Yapılan kanal açma işlemlerinin de Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu tarafından yapıldığını söylerdim” dedi.

• Ege Postası
  • 22.04.2021 - 14:08

EGEPOSTASI- Çeşme Belediye Başkanı Ekrem Oran, TV35 ekranlarında yayınlanan Kent ve Siyaset programında Mehmet Ali Deniz’in Çeşme’ye ve gündeme ilişkin sorularını yanıtladı.

Belediye Başkanı olarak görev yaptığı iki yılını değerlendiren Başkan Oran, muhalefet tarafından eleştirilen gayrimenkul satışlarına ilişkin açıklama yaparken ‘Alaçatı Port’ projesine yapılan eleştirilere de tek tek yanıt verdi.

“FİNANSAL DURUMUNU KISA SÜREDE DÜZELTTİK”

Görevde geçirdiği iki yılının değerlendirmesini yaparken belediye başkanı olarak ulaşılabilirliğin önemine vurgu yapan Başkan Oran, “Ulaşılabilirlik çok önemli. Benim numaram yıllardır değişmedi ve isteyen herkes bana o numaradan ulaşabiliyor. Bunun yanında… Belediyeye gelir gelmez belediyenin kurumsal yapısında eksik ya da hatalı gördüğümüz noktaları düzelttik. Çevre Koruma müdürlüğü yoktu mesela. Onu kurduk. Çevre mühendislerimiz işe başladı. Finansal sorunlar vardı. Belediyenin gelirlerinin yükseltilmesi noktasında belediye gayrimenkullerinin satılması ve kiralanması çalışmalarını yaptık ve finansal durumunu kısa sürede düzelttik. Finans yapımız düzelttikten sonra hakimiyeti sağladık ve ‘Nerede kalmıştık’ diyerek göreve başladık. Çeşme Belediyesi, şu anda ödemelerini tıkır tıkır yapan devlete borcu olmayan bir belediye. İki sene içinde finansal durumumu çok iyi bir şekilde güçlendi” dedi.

BAŞKAN ORAN’DAN ADRES TAŞIMA ÇAĞRISI

Görev süresinin yarısının koronavirüs salgınıyla mücadelede geçtiğinin altını çizen Başkan Oran, bu süreçte Çeşme’yi sosyal belediyecilik anlayışıyla tanıştırdıklarının ve yaptıkları her hizmette sosyal belediyecilik ilkelerini gözettiklerinin altını çizdi. Başkan Oran, pandemi döneminde kalabalıktan kaçmak isteyen vatandaşların Çeşme gibi yazlık yerlere yönetildiklerini, kayıtsız nüfus artarken kayıtlı nüfusun çok az olduğunu ve bunun bütçe açısından büyük zorluklar yarattığını belirtti ve “Pandemide herkes üretimin önemini gördü. Biz, tarım hizmetleri müdürlüğümüzü de kurduk. Çeşme nüfusumuz, 200 bini geçmiş durumda. Adrese dayalı nüfus 46 binlerde. 50 bin barajını geçmemiz gerekiyor. Bu, hem bütçe artışı hem hastanedeki doktor, hem adliyedeki memur sayımız yani bütün kamu kurumlarının kadro ve bütçelerini arttıracak. Biz ‘Adresim Çeşme’ diye bir kampanya başlattık. Diyoruz ki ‘Çeşmede kalan, buranın nimetlerinden faydalanan herkese birinci adresinizi buraya alın ve elinizi taşın altına koyun.’ Daha yaşanabilir daha mutlu ve güzel bir kent yapalım Çeşme’yi” diye konuştu.

“ÇEŞME PAHALI ALGISINI YIKTIK”

“Göreve geldiklerinde faaliyete başlattıkları ÇeşTur’a ilişkin bilgiler de veren Başkan Oran, atılan bu adımla Çeşme’ye birçok artı değer kazandırıldığını ifade etti ve şunları söyledi; “Çeşme’de, İşçimiz emeklimiz, öğretmenize ve herkese çok uygun fiyatlarla yemek yeme ve ailesiyle huzur bulma imkanı sunduk. Biz bu işletmeyle bir taşla iki kuş vurduk Biz burada ‘Çeşme pahalı’ ve ‘Alaçatı Paraçatı’ algısını yıktık. Diğer taraftan istihdam… Çeşmenin en önemli sorunlarından biri. Onu da çözdük. 250’nin üzerinde personel Çeştur’da çalışıyor şu anda. Bunun yanında ‘Denize giremiyoruz, her taraf beach dolu’ algısı var. Biz Ilıca Plajı’nı halkımıza açtık. Plajımızı mavi bayrakla da tanıştırdık. Efsane geri döndü yani. Halkımızı bu plaja ücretsiz girebiliyor artık. İşletme hakkını da Çeştur’a verdik.”

“TOKİ’Yİ KUCAKLAMAYA DEVAM EDECEĞİZ”

Hizmetleri kapsamında Çeşme’deki TOKİ konutlarının arıtma suyu problemini çözüme kavuşturmak için İZSU ile çalışmalar yürüttüklerini belirten Başkan Oran, Çeşme’nin ilk kapalı pazaryeri müjdesini de verdi ve “Çeşme belediyesi gayrimenkul zengini. Biz bu gayrimenkulleri doğru fiyatlarla satılması ve kiralanması için çalışıyoruz. Bu arada tasarruf tedbirlerine başladık Kullanılmayan araçları geri gönderdik. Biz bu şekilde finansal açıdan bir noktaya geldik. Bunun yanında bir konuya daha değinmek istiyorum. Bizim TOKİ’miz var. Ben çok katlı TOKİ’ye karşıydım. Seçimden sonra TOKİ’yle barışma zamanı dedim. El sıkıştık ve TOKİ’nin sıkıntılarını öğrendik ve çözümü için çalışmalara başladık. Mesela arıtma… İZSU çalışmalarını yapıyor. Büyükşehir şu anda TOKİ’ye içme suyu vermeye hazır durumda. Ancak o saatlerin aşağıya inmesi gerekiyor. Çeşme’nin ilk kapalı Pazar yerini TOKİ’de yapıyoruz. Pazaryeri olarak imar planlarında planladıkları yeri tahsis etmelerini istedik ama satarız dediler. Biz burayı 709 bin liraya aldık ve ihalesini yaptık. Altı otopark, üstü Çeşme’nin ilk kapalı pazaryeri ve onun da üstü çok amaçlı salon olacak. TOKİ’nin etrafında da yeşili bol güzel bir rekreasyon alanı yapacağız. TOKİ’nin bütün insanları benim insanlarım. TOKİ’yi kucaklamaya devam edeceğiz” dedi.

“BİZİM BU PAYIMIZ BAYPAS EDİLİYOR”

Çeşme Belediyesi ve Çeşme Milli Emlak Müdürlüğü’nün, bölgedeki gayrimenkul satışları arttı. Belediyenin bünyesindeki gayrimenkulleri elden çıkarması bazı kesimlerce sert bir dille eleştirilirken Başkan Oran satışların nedenini şöyle açıkladı; “Çeşme’de şu anda gayrimenkul fiyatları tavan yapmış durumda. Bizim mecliste karar aldığımız satışların hepsi konut imarlı. Bunların muhammen bedelleri mahkemede tespit edildi. O bedeller üzerinde açık artırmayla satışlar yapıldı. Biz 10 parseli satışa çıkardı olay oldu. Peki soruyorum Hazine’ye ait araziler neden satıldı? Neden bakanlık üzerinden değil de TOKİ üzerinden satılıyor bunlar? Çeşme’de milli emlak üzerinden yapılan satışlarda belediyenin payı var. Ama TOKİ üzerinden yaptıklarında bizim bu payımız baypas ediliyor. Neden bunu yapıyorlar? Ben bu alanları satıp yatırıma dönüştürüyorum. Mesela Cumhuriyet Meydanı’nın hemen önünde Çeşme’nin Osmanlı’dan kalan tek silueti sahil restoranı olarak anılan yeri müze olarak restore ediyoruz. İhalesini yaptık ve şu an restore ediliyor. Çeşme Meydanımızı toparlıyoruz. Önceden Çeşme Çarşısı’nı her yağmurda su basardı. Biz bu sorunu çözdük. Çeşme çarşısını artık su basmıyor. Ben satış yapanların neden bana satış yaptığımı sormalarına şaşırıyorum.”

“KEŞKE GELİP BANA SORSALARDI”

Çeşme Turizm Projesi kapsamında Alaçatı’nın güney bölgesinde marina-kent projesi olan ‘Alaçatı Port’ projesi, son günlerin en çok tartışılan konularından biri. Projenin yapılabilmesi için kıyı kenar çizgilerinin değiştirildiği ve iddiaları kamuoyunda büyük yankı uyandırırken projenin, bölgedeki doğal habitatı olumsuz etkileyecek olması da eleştirilmişti. Çevre Mühendisleri İzmir Şubesi, verilen tapuların hukuksuz olduğu gerekçesiyle yargı yoluna gideceğini duyurdu. Başkan Oran, eleştirilerin yersiz olduğuna dikkat çekti ve “Yapılan genişletilmesiyle ilgili bir çalışma var. Alaçatı Port’un planları 1980’li yılların sonunda onaylanmış. Meslek Odalarımız maalesef ilk açıklamayı yapmadan evvel bize sormadılar ve ‘Hukuksuz ruhsatlar veriliyor’ dendi. Keşke gelip bana sorsalardı. Çünkü sorsalardı tasdikli imar planlarında verilen ruhsatların hukuka uygun olduğunu anlatırdım. Yapılan kanal açma işlemlerinin de Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu tarafından yapıldığını söylerdim. Çeşme’nin doğasını ve değerlenir korumaktan bahsettim Oradaki kuş cennetinin korunmasıyla ilgili ciddi çalışmalar yapıyoruz” dedi.

Yorum Yazın

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.