Dolar 32,3797

Çar

-3°
Başkan İnce'den Büyükşehir'e deniz ulaşımı sorunu için 'çözüm' çağrısı

Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa İnce, Büyük İzmir TV’de yayınlanan ‘Birol Soylu ile 10. Köy’ programında yaklaşık 2 yıl önce kaldırılan vapur seferleriyle ilgili konuştu. Deniz ulaşımı sorunun çözülmesi gerektiği yönünde görüş bildiren Başkan İnce, “Güzelbahçe’de mevcut teknelerle seferleri İZDENİZ yolcu kapasitesi yönünden ekonomik olarak görmedi. Tunç Başkan ‘Daha ufak teknelerle bunu yapacağız. Kiralayacağız da satın alacağız’ diye bir formül üretti. Henüz bunu bekliyoruz. Deniz ulaşımını yapmak zorundayız, çünkü bizim hakkımız” dedi. Başkan İnce ayrıca ilçeye yapılması planlanan Ekonomi Üniversitesi kampüsü ile ilgili de üniversiteden proje gelir gelmez inşaat ruhsatını vereceklerini söyledi.

• Ege Postası
  • 26.04.2022 - 12:12

EGEPOSTASI – Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa İnce, Büyük İzmir TV’de yayınlanan ‘Birol Soylu ile 10. Köy’ programının konuğu oldu.

Başkan İnce, ilçede devam eden ve yapılması planlanan projelerin yanı sıra yaklaşık 2 yıl önce kaldırılan vapur seferleriyle ilgili de açıklamalarda bulundu. İnce ayrıca Deniz Gezmiş, Yusuf Aslan ve Hüseyin İnan'ın anısına 5 Mayıs'ı 6 Mayıs'a bağlayan gece boyunca tutulacak çadır nöbetine ve devamında 6 Mayıs günü gerçekleşecek Üç Fidan Anıtı'nın açılışına herkesi davet etti.

İnce’nin açıklamalarından öne çıkanlar şu şekilde:

“GÜZELBAHÇE’YE YATIRIM YAPAN KAYBETMEZ”

“Güzelbahçe gerçekten son dönemde çok nitelikli göç alıyor. Dünyanın birçok kentinden göç alırken, Türkiye’nin birçok kentinden Güzelbahçe’yi tercih eden vatandaşlar da var. Bunun nedeni ulaşımın hızlı olmasıdır. Büyükşehir’le yapacağımız yeni projelerle bunlar daha da aktif hale gelecek. Gelen yatırımcılar beni ziyaret ettiklerinde bana neler yapabileceklerini veya hayallerinin ne olduklarını bahsettiklerinde, fiyatların çok yüksek olmasından yakınıyorlar. Bizde emlak değerleri çok arttı, ama şöyle de bir gerçek var. Benim belediye başkanlığı dönemimle ilgili konuşacak olursam Güzelbahçe’ye gelip, yatırım yapıp da kaybeden kişi yok. Bugün pahalı dediğimiz fiyatlar yarın ucuz.

Güzelbahçe’nin günübirlik turizm ve eğitim kenti olacağı aşikar. Günübirlik turizm sadece deniz kıyısnda değil, tepelere kadar yansıyan ekolojik köyleriyle birilikte bu evrenin daha ileriki tarihlerinde gelişeceği kanaatindeyim. Güzelbahçe’de en çok nüfus alan bölgeler Küçükkaya, Payamlı ve Çamlı Köyü yerleşkeleri. Güzelbahçe’nin içi de en az onlar kadar şu anda talep görüyor.

“EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ’NDEN PROJE BEKLİYORUZ”

Ben o zaman belediye meclis üyesiydim. Dönemin belediye başkanı Ertan Avkıran, kendi atalarının mallarının bedelini alarak o günkü Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş koordinasyonunda Ekonomi Üniversitesi’ne devretti. Burada plan evresi çok uzun sürdü. Mahkemeler oldu. Ekrem Bey’in seçimi kaybetmesi Mahmut Bey’in (Özgener) seçimi kazanması evresinde plan askıdaydı. Plan geçti, kamu terki yapıldı. Şu an herşey hukuki. Eski mal sahipleriyle ilgili hukuki bir durum var ama engel değil. Ekonomi Üniversitesi’nin projesini bekliyoruz. Proje gelir gelmez inşaat ruhsatını vereceğiz ve Güzelbahçe’de üniversitenin temellerini atacağız. Heyecanla Ekonomi Üniversitesi’nin projesini bekliyoruz. Mahmut Bey bana bir ön çalışma sunmuştu. Buradaki alan yaklaşık olarak 200 bin metrekarenin üzerindeydi. Kamu terkleri sonrası 169 bin metrekare inşaat yapacaklar. Şu anda üniversitenin Balçova kampüslerinin bütün ünitelerini Güzelbahçe’ye taşıyabilecek bir alan var. Güzelbahçe’ye Ekonomi Üniversitesi geliyor. Umarım daha sonraki çalışmalarda Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın alanlarda yaklaşık 1 milyon metrekare daha üniversite alanı var. Bunun dışında kalan alanla ilgli 25 bin ve 5 binlik planlar var. Bizim 25 bin 5 bin ve binlik önerileirmiz Büyükşehir’de hazır bekliyor.

75. YIL CUMHURİYET BULVARI'NDA SON DURUM

Narlıdere’ye metronun gelmesi bizden sonraki ilçelere çok şey katacak ve bizi çok rahatlatacaktır. İzmir’in her tarafında metro ve İZBAN yoluyla aktarmalı seferlerle Narlıdere’ye ulaşım çok hızlı ve kaliteli olacaktır. Güzelbahçe Belediyesi’nin 1994-1999 döneminde o günkü belediye başaknı Hülya Yarbuz’un kitapçığında vardı. ‘1998’de 24,5 metrelik yol, üzerindeki ağaçlar taşınarak açılacak ve Güzelbahçe modern yola kavuşacaktır’ yazmış. O gün bugündür yol açılamadı. Ama hiçbir şey yapılmadı değil. İsmi 75. Yıl Bulvarı’dır. Büyükşehir’in kamulaştırmaları ve imar planlarıyla şu anda birkaç nokta hariç sorunlar çözülmüş durumda. Büyükşehir’de geçtiğimiz yıl Tunç Soyer ve ekibi ‘Yolun üzerindeki ağaçları siz kaldırın, biz yolu imal edelim’ dediler. Biz başladık ve büyük bir kısmını hallettik. Büyükşehirimizin burada yapacağı çalışmayla 24,5 metrenin bir kısmını, aksını rahatlatmış olacak. Seferihisar kavşağından Ayşe Mayda tesislerine kadar 1. aşamada bu yolu açacak. Narlıdere Metrosu bu yoldan geçiyor. Urla İYTE’ye (İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü) kadar uzanıyor. Belediye otobüsünü kullanan vatandaş için otobüste bekleme süresini en kısa süreye alacak.

“DENİZ ULAŞIMI BİZİM HAKKIMIZ”

İzmir genelinde ana sorun deniz ulaşımında iskelelerdir. Güzelbahçe iskelesi, Urla ve Karaburun’da seyyar iskele… Bu aşamayı geçti. Biz bunların yanaşma izinlerini ilçe belediyesi olarak aldık. Mevcut teknelerimizle seferler başladı. Ama Güzelbahçe’de bu konuda yolcu kapasitesi yönünden İZDENİZ bunu ekonomik olarak görmedi. Tunç Başkan ‘Daha ufak teknelerle bunu yapacağız. Kiralayacağız da satın alacağız’ diye bir formül üretti. Henüz bunu bekliyoruz. Deniz ulaşımı yok iken istiyorduk. Ama varken bunun bir nedenle kesilmiş olması, halkı bir çocuğun elinden oyuncağını almak gibi rencide ediyor. İZDENİZ’le konuşuyoruz haklı gerekçeleri var. Ama ulaşım bütün İzmir genelinde zarar ediyor. Büyükşehir Beldiye Başkanımız ‘Her binen yolcu için 10 lira sübvanse ediyoruz’ dedi. Deniz ulaşımında da bu geçerli ama ısrarla bunu yapmak zorundayız. Çünkü bizim hakkımız. Ben ve ilçe başkanım siyaseten zayıf duruma düşüyoruz. Bu sorunun çözülmesi gerekiyor.

Binali Yıldırım’ı 2010 referandumu sırasında Güzelbahçe Balıkçı Barınağı’nda ağırladık iki şey istedik. ‘Bakın tekneler burada üst üste. Yeni balıkçı barınağı istiyoruz. Siz yaparsınız bunu ama çok işlem gerektirir. Plan, kıyı kenar, ihalesi… Bir talimat verin ücretsiz yapalım’ dedik. Bu iş 1 sene sürdü ama otoban ücretsiz oldu. Biz bunu hükümetten aldık. Ama deniz ulaşımı bizim elimizde ve faturası bizde.”

'ÜÇ FİDAN ANITI' AÇILIYOR

Güzelbahçe- Seferihisar yolu üzerinde, Güzelbahçe girişi, Şehit Kemal Caddesi’yle Seferihisar yol kesişiminde 7 metrelik heykellerini açacağız. 5 Mayıs saat 00.00’de bu lokasyonda sabaha kadar çadırlar kurup törenimize başlayacağız. 6 Mayıs’ta açacağız, sonra suavi konseriyle noktalayacağız.  Bu dönemi yaşamış tüm herkesi gece saat 00.00’den sabaha kadar orada çadır nöbetine bekliyorum. Ama onlardan da rica ediyorum, siz yaşadığınzı zaman çocuklarınıza bunu anlatın. Çocuklara en güzel anlatmanın yöntemi budur.

Yorum Yazın

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.