Dolar 32,1991

Çar

-3°
Başkan Çerçi: 'Bayramdan sonra azalacağına inanıyorum'

Haber Aktif programına katılan Manisa Yunus Emre Belediye Başkanı Dr. Mehmet Çerçi, salgının bayramdan sonra azalacağı düşüncesinde olduğunu belirtti, vatandaşlardan kurallara tam uymasını istedi.

• Ege Postası
  • 15.04.2020 - 15:58

EGEPOSTASI - TV35 ekranlarında yayınlanan Haber Aktif programına katılan Manisa Yunus Emre Belediye Başkanı Dr. Mehmet Çerçi, Covid 19 pandemisi nedeniyle aldıkları tedbirleri anlattı.

Belediye ekibi ve sosyalyardım ekibiyle birlikte sürekli sokakta olduğunu belirten Başkan Çerçi, “Maske, dezenfeksiyon, çöplerin toplanması, pazaryerlerinin sokaklarının ilaçlanması gibi çalışmalarımız yoğun şekilde sürüyor. Diş macunu, sabun, deterjan gibi malzemelerin olduğu hijyen paketleri var elimizde. On bine yakın hijyen paketi de dağıttık vatandaşlarımıza. Halkı bilinçlendiriyoruz. Reklamlar, afişler vesaire. Yoğun bir kampanyanın içindeyim. Ben de katılıyorum çalışmalara. Sosyal yardım ekiplerimiz sürekli sokakta” dedi.

Kurallara uyulması durumunda salgının bayramdan sonra azalacağına inandığını kaydeden Başkan Dr. Mehmet Çerçi, “Ben de aynı kanaatindeyim. Ramazan bayramından sonra Haziran ve hava ısınacak virüsün etkisini yitireceğini hatta tamamen yok olacağına inananlardanım” ve şu sözlerle evde kal çağrısı yaptı:

“Hayati işimiz olmadığı müddetçe lütfen evde kalalım, sosyal mesafeyi koruyalım. Sağduyu ve aklı selimle hareket etsin. Kararlara uyalım.  Önemli olan milletimizin sağlığı, devletimizin bekası. Halkımız biraz daha  sabretsin. Evde kal, sağlıklı kal Türkiye.”

Açıklamanın satır başları:

Mehmet Çerçi: Valiliğimiz AFAD ve Gençlik Sopr Müdürlüğü götürüyor biz de takviyelerle destekliyoruz. Bizim arkadaşlarımız da orada nöbette. Bize gelen bir sıkıntı yok. Biz eleman lojistik anlamında takviye sağlıyoruz. Onlar valilik nezaretinde yürüyor.

PAZARLARI HAFTA İÇİNE KAYDIRDIK

Çok şeyler yaptık. Cumartesi ve Pazar günleri sokağa çıkma yasağı gelince bizim Laleli Mahallesi’nde ve Horozköy mahallesinde pazarımız kuruluyordu. Bir de geçen yıl inşasını yaptığımız ülkenin en modern Pazar yerini açtık. Türkiye’nin en modern, görkemli Pazar yeri. Belki de dünyaya örnek olacak yapısı var. Pazarlar hafta sonu doğal olarak kapanmış oldu. Biz pazarları hafta içine kaydırdık. Haftanın beş günü altı adet Pazar yeri tamamlanmış oldu. giriş ve çıkışlar kontrol altında. Girerken maske ve kolonya dağıtılıyor. Bazen Pazar torbası dağıtıyoruz. İçerideki kalabalığı belli sayının üstüne çıkarmadan, servis koyarak tüm yönetmelik ve kararlara uygun olarak yeni bir düzenleme yaptık. İlçemizde büyük sıkıntımız yok çok şükür.

En son ilgili doktor arkadaşımızla da görüştüm. Aşırı vaka artışının olmadığını söyledi meslektaşlarım bana. Şu anda iyi gidiyor.

MASKE VE SİPERLİK DE ÜRETİP DAĞITIYORUZ

Bizim bu arada başka çalışmalarımız da var. Maske ve siperlikleri isteyen herkese başta muhtarlıklar olmak üzere gönderiyoruz. Şu ana kadar 100 bine yakın maske dağıttık. Malzeme sorunumuz yok. İsteyen herkese maske, dezenfektan, gıda kolisi dağıtıyoruz. Önümüz Ramazan. Haftaya Cuma günü oruç olacağız nasip olursa.

VATANDAŞLARIMIZA İŞKUR İLE BİRLİKTE İSTİHDAM SAĞLIYORUZ

Belediyemizde böyle bir istihdam büromuz var. Binlerce vatandaşımızın iş bulmasını sağlıyoruz. Belediyeyi iş kapısı olarak görüyor vatandaşların bir bölümü. Ancak bizim de bir kapasitemiz var. Halkla ilişkiler birimimizi oluşturduk. Türkiye’ye örnek bir HİM birimimiz var. Vatandaşlarımızın iş bulmasını sağlıyoruz İş Kur ile birlikte. Bu çalışmalar devam ediyor. Ancak iş aleminde de bir durağanlık var bu kriz nedeniyle. Ekonomik daralma mutlaka olacak bu virüs münasebetiyle. Bunun kalıcı olmayacağını düşünüyorum hekim olarak. Yaz aylarıyla beraber piyasaların tekrar açılacağını ve istihdam imkanının da eski düşeyine geleceğini düşünüyorum.

BAYRAMDAN SONRA AZALACAĞINA İNANIYORUM

Ben de aynı kanaatindeyim. Ramazan bayramından sonra Haziran ve hava ısınacak virüsün etkisini yitireceğini hatta tamamen yok olacağına inananlardanım.

YOĞUN BİR ŞEKİLDE ÇALIŞIYORUZ

Sanayi sitelerini dolaştık. Ben de eşlik ettim çoğuna. Bizzat işyerlerini tek tek gezerek maske dağıttık. Teşekkür ettiler. Bu çalışmalarımız da aralıksız devam ediyor. Maske, dezenfeksiyon, çöplerin toplanması, pazaryerlerinin sokaklarının ilaçlanması gibi çalışmalarımız yoğun şekilde sürüyor. Diş macunu, sabun, deterjan gibi malzemelerin olduğu hijyen paketleri var elimizde. On bine yakın hijyen paketi de dağıttık vatandaşlarımıza. Halkı bilinçlendiriyoruz. Reklamlar, afişler vesaire. Yoğun bir kampanyanın içindeyim. Ben de katılıyorum çalışmalara. Sosyal yardım ekiplerimiz sürekli sokakta. Başkanlarını dar gününde yanında görmek vatandaşları da mutlu ediyor. Sadece konuşmak değil varsa ihtiyaçları hemen karşılıyoruz anında.

2 BİN 600 KONUT BİTTİ, BİN 300 KONUT DA YAPACAĞIZ

Projelerimiz çok. Biz projeci bir belediyeyiz. Yunt Dağı’nda projelerimiz var. Yeni Pazar yeri projemiz var. Meydan projemiz var. Türkiye’de en çok toplu konut yapan birkaç belediyeden biriyiz. Beş yılda 2 bin 600 adet konutu bitirdik TOKİ marifetiyle. Kalanları da bir iki ay içinde teslim edeceğiz. Hak sahipleri belli, biliyor. Yepyeni bir şehir kuruyoruz. Yeni bir alanda altyapısıyla yağmur kanalı, çarşısı pazarı sağlık ocağıyla birlikte. Beş senede yaptık bunları. Allah razı olsun sayın Cumhurbaşkanımızdan ve devlet büyüklerimizden. Önümüzdeki süreçte bin 300 konut projemiz hemen akabinde gelecek. Yakında ihalesi ve temel atması da yapılacak.

25 KÜLTÜR KURUMUMUZ VAR

25 kültür kurumumuz var belediyemize ait. 13 tane hanım kültür merkezimiz, 4 tane çocuk ve kültür, bir tane millet kıraathanesi, 7 tane taziye kültür merkezimiz var. Türk sanat musiki ekibimiz var. Müze çalışmamız bitmek üzere. İrfan meclisi bitti. Klasik sanat atölyemiz var. Bunların hepsi şu anda virüs nedeniyle kapalı.

LÜTFEN EVDE KALALIM

250 bin vatandaşımız var ilçemizde yaşayan. Türkiye sevdalısı herkese evde kalın diyoruz. Rica ediyoruz. Hayati işimiz olmadığı müddetçe lütfen evde kalalım, sosyal mesafeyi koruyalım. Sağduyu ve aklı selimle hareket etsin. Kararlara uyalım.  Önemli olan milletimizin sağlığı, devletimizin bekası. Halkımız biraz daha  sabretsin. Evde kal, sağlıklı kal Türkiye.

Yorum Yazın

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.