Dolar 32,5069

Çar

-3°
Başkan Koştu'dan CHP'li Gönenç'e yanıt: 'Bize sorsaydı tahsisin...'

Bergama Belediye Başkanı Hakan Koştu, kendinden önceki belediye Başkanı Mehmet Gönenç'in 'Hasta Yakını Konuk Evi’nin Sağlıkçılara Verilmediği' iddialarına yanıt verdi. Başkan Koştu "Sayın Gönenç açıklama yapmadan önce bize sorsaydı tahsisin 20 Mart'ta yapıldığını söylerdik" dedi.

• Ege Postası
  • 03.04.2020 - 12:24

Bergama Belediyesi eski Başkanı Mehmet Gönenç tarafından asılsız bir iddia ile dile getirilen “Hasta Yakını Konuk Evi’nin Sağlıkçılara Verilmediği” şeklinde gerçekle ilgisi olmayan açıklaması üzerine Bergama Belediye Başkanı Hakan Koştu tarafından kamuoyunu doğru bilgilendirmek amacıyla bir açıklama yapıldı.

BAŞKAN KOŞTU; “GÖNENÇ BİZE SORSAYDI TAHSİSİN 20 MART’TA YAPILDIĞI SÖYLERDİK. GERÇEĞİ YANSITMAYAN BİR AÇIKLAMA”

Koronavirüs salgını nedeniyle tüm Dünya’da olduğu gibi ülkemizde de zorlu bir süreç yaşandığına dikkat çeken Belediye Başkanı Hakan Koştu, “Bu dönemde cephede en önde mücadele eden sağlıkçılarımızın her zaman yanındayız. Söz konusu ‘Hasta Yakını Konuk Evi’ 31 Mart Yerel Seçimleri’ne yakın eksikleri giderilmeden, Yapı Kullanma İzin Belgesi alınmadan Sayın Mehmet Gönenç tarafından şov yapılarak güya açılış yapılmıştır. Eksiklerini gidermek ise kamuda süreklilik esasıyla tarafımızca yapılmaktadır. Hal böyleyken ortaya çıkan Koronavirüs salgını nedeniyle söz konusu bina 2941 sayılı Seferberlik ve Savaş Hali Kanunu, 7126 sayılı Sivil Müdafaa Kanunu ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 38.maddesi ‘m’ bendi gereği protokolle 20.03.2020 tarihinde Bergama Necla-Mithat Öztüre Devlet Hastanesi’ne ‘Karşılıklı Yardım ve İşbirliği’ çerçevesinde tahsis edilmiştir. Söz konusu bu tahsisin yapıldığını ayrıca 23 Mart 2020 tarihinde Sayın Tunç Soyer başkanlığında ilçe belediye başkanlarının katılımıyla İzmir’de yapılan ‘Koronavirüs’ gündemli toplantıda da ifade etmişliğim vardır. Tahsis edilen binanın ne zaman kullanacağı ise hastanemiz yönetimi insiyatifindedir. Sayın Gönenç açıklama yapmadan önce bize sorsaydı tahsisin 20 Mart'ta yapıldığını söylerdik. Şov uğruna bu sıkıntılı günlerde sağlıkçılarımızın moralini bozmaya kimsenin hakkı yoktur. Daha önce Belediye Başkanlığı yapmış olan Gönenç’i de sorumlu davranmaya davet ediyorum. Gerçekle ilgisi olmayan bu açıklamayı doğru bilgilendirme adına düzeltir, kamuoyuna saygılarımı sunarım.”

HAKAN KOŞTU’NUN AÇIKLAMASININ SATIR BAŞLARI:

Hakan Koştu: Temizlik işleri müdürlüğümüzün ekipleri arttırılarak cadde sokaklar pazaryerleri hizmet binaları tüm kamu kurumları dükkan ve işyerleri parklar camiler okullar hastaneler bankalar toplu ulaşım araçları duraklar otobüsler çöp kamyonları rutin olarak ilaçlanmakta. Toplu taşıma araçları tekraren dezenfekte ediliyor zaten.

HER YERDE DEZENFEKTE ÇALIŞMALARI YÜRÜTÜYORUZ

Bizim için çok önemli toplu taşıma araçları. Her gün yerleşkede bir alanda dezenfekte istasyonu oluşturuldu. Özel araçlar da ücretsiz olarak dezenfekte ediliyor. Herkes aracını getirebilir buraya dezenfekte etmek için. 119’u kırsalda olmak üzere oradaki mahallelere de tüm bu hizmetleri götürüyoruz. Halk eğitim merkezi müdürlüğü ile birlikte düzenlenen biçki dikiş kursunda 18 Mart’tan itibaren maske üretimine geçilmiştir. Tüm işyerlerine, kamu kurumlarına maske ve eldiven dağıtımına başladık. Coronavirüs ile ilgili bilgilendirici broşürler paylaşıyoruz sosyal medya üzerinden. Otobüs duraklarına işyeri girişleri trafik ışıklarının olduğu yerlere de farkındalık oluşturucu çıkartmalar yaptık.

ESKİ BAŞKAN BİZİ ARAYIP DOĞRUSUNU ÖĞRENEBİLİRDİ

Sağlık Bakanlığını destekleyen hizmetlerimiz de var. Devlet hastanemizin karşısında bulunan konuk evimizi sağlık çalışanlarımıza ayırdık. Bizi arayıp doğrusunu öğrenebilirdi. Bir protokolle bu konuk evini sayın başhekimimize sunduk. 23 Mart’ta belediye başkanları toplantısı vardı meclis salonunda. Orada da bu konuyu zikretmiştim. Dolayısıyla herhangi bir doğruluğu yoktur bu açıklamanın. Bergama Devlet Hastanesi Dikili ve Kınık’a da hizmet veren kapasiteli bir hastane. Sağlık çalışanlarımıza araç tahsisi, gerekli malzeme taşıması için araç tahsislerini yapabileceğimizi de söyledik. Biz her türlü desteği sağlık çalışanlarına veriyoruz.

YARDIM KAMPANYALARINI SULANDIRMAMAK LAZIM

Bu yardım kampanyasına biz Cumhurbaşkanımızın açıkladığı ilk günden itibaren desteğimizi verdik. Vatandaş olarak her şeyden önce. Yardım kampanyalarının çağrılarının sulandırılmaması lazım. Biz bize yeteriz kampanyası yardımların tek elden toplanıp doğru yerlere ulaştırılması açısından daha uygun. Biz bu şekilde olmasını daha uygun buluyoruz. Bu kampanya da çığı gibi büyüyor. Gönül bağıyla oluşturulmuş bir kampanya. Eski Türkiye’de yaşananlar gibi vergi ya da zorunluluk şeklinde değil gönüllü bağış kampanyası. Maddi durumu olanlar olmayanlara yardımcı olacak. Hızlı bir şekilde büyümektedir. Biz de bu kampanyaya destek vermekteyiz.

BİZLER ZATEN SOSYAL YARDIMLARI YAPIYORUZ

Bizler belediyeler olarak zaten sosyal yardımları yapıyoruz. Kendi imkanlarımız doğrultusunda. Kaymakamlarımız da bu işi yürütüyor. Biz tüm vatandaşımızın ihtiyaçlarını karşılamak üzere her türlü desteği veriyoruz. Hükümetimiz de veriyor. İzmir’de de borçlu olmayan belediye yoktur. Hepimiz borçluyuz. Bu ay iller bankasından gelirimiz kesilmeden geldi. Dün hesaplarımıza yattı. Tam olarak geldi. Bu da belediyeleri güçlendirici bir hamleydi. Hükümetimize çok teşekkür ediyoruz. Çünkü yerel yönetimler olarak salgın nedeniyle gelirlerimiz düştü. Kiralarımızı erteledik. Belediyeye ait tüm  mülklerde kira ertelemesine gittik. Sağ olsun cumhurbaşkanımız hükümetimiz öngördü bunu ve payımız kesintisiz yatırıldı.

BİZ DE BİR MAAŞ DESTEKTE BULUNDUK

Biz de bir maaş destekte bulunduk. İmkanı olan tüm vatandaşlarımızın da destek vereceğine eminiz.

SALGINDAN SONRA PROJELERE TAM GAZ

Birçok projemizi askıya aldık. Toplum sağlığı diyerek. Bu salgın geçer geçmez yapacağımız ve başladığımız birçok proje hız kesmeden devam edecek. Topluma büyük görev düşüyor.

VATANDAŞLARIMIZ BİZE ULAŞSIN

Lütfen herkes evde kalsın. Mecbur kalmadıkça dışarı çıkılmasın. Çağrı merkezi oluşturduk. Telefonlarımız açık. Vatandaşlarımız bize 632 80 05 ve 153 zabıta hatlarından bize ulaşsınlar. Özellikle kronik rahatsızlığı olan 65 yaş üstü vatandaşlarımız bizi arasın. Aciliyet sırasına göre sıralanıp hemen gidiyoruz. Diğer birimlerden kaydırdığımız personelimiz bekliyor. Bu salgın bitene kadar hizmetimiz devam edecek. Hemşehrilerimiz çekinmeden bizi arayabilirler.

Yorum Yazın

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.